Richard

Schijndel

Maandag 19 mei: Na het ontbijt naar de wit in Schijndel gereden en een ophanging voor het reservewiel voor de caravan te kopen.

In Sint Oedenrode rond Kasteel Henkenshage gewandeld.

Wit van de 


Donderdag 15 mei: ‘Zomersneeuw’ wordt het ook wel genoemd: het witte, lichte vruchtpluis dat jaarlijks rond juni in grote hoeveelheden van populieren en wilgen afwaait. De pluisjes bevatten zaden, die door de wind grote afstanden kunnen afleggen. Eenmaal op de grond vormen ze vaak centimeters dikke, witte dekens

De gemeente Deventer

Woensdag 30 april: Naar Deventer gereden voor een persoonlijk gesprek met een ambtenaar over het briefadres. Was een erg kort gesprek en stonden na 15 minuten weer buiten de deur.

Flevonatuur

Zaterdag 19 april: We mogen pas om 13:00 Flevo Natuur binnen rijden, voor die tijd de caravan bij de Stichtse Brug met uitzicht op de Dode hond liggend in het Eem meer gestald voor een paar uurtjes. Als we daar lang varen zagen we altijd de campers en soms een caravan staan, leek ons leuk omdat ook een keer te doen.

Nadat de caravan op zijn plek stond en de voortent stond kwamen Wil en Emiliano aan lopen voor een drankje. Emiliano heeft voor ons nog een heerlijk hamburger gemaakt.

Zondag 20 april: In de ochtend ging Alex, Wil en Emiliano naar het zwembad voor een sportieve activiteit (yoga) In de middag op zoek naar een supermarkt om tapas hapjes te regelen en te maken. Eerste paasdag zat alles dicht in de omgeving van Nijkerk. Uiteindelijk kwam Alex op een idee, de supermarkt van de Eemhof. De late middag en avond bij Wil en Emiliano aan de tapas hapjes.

Kibbeling

Vrijdag 11 april: In de ochtend naar Twello gereden een kibbeling bij Teun en Jennie gegeten in de avond bezoek van Scilla.

Zaterdag 12 april: In de loop van de middag de voortent verwisseld voor de luifel. Als we dit morgen doen is de kans groot dat we hem vochtig moeten oprollen. Tegen het einde van de middag Kristel, Mark en Sibbe op bezoek, een gezellige afsluiter. Na Deventer hebben we nog een stop op Flevo natuur. Na de Paasdagen gaat de caravan voor een kleine maand de stalling in. Wat een geweldig weer hebben we afgelopen week gehad, het wordt eindelijk voorjaar.

Deventer

Woensdag 9 april: Om 9:40 zijn we vertrokken van de camping Zwinhoeve. We rijden over Schijndel ( campingzaak De Wit ) naar Deventer waar we laat in de middag aankwamen. Het opzetten van de voortent ging al een stuk sneller. In de avond een kop koffie bij Vadertje worp en vroeg naar bed.

Donderdag 10 april: De geboorte dag van onze moeder die inmiddels alweer drie jaar geleden is overleden. Pa kwam in de ochtend met een gebakje langs, het blijf de dag waar we de verjaardag en nu de dag herdenken aan onze moeder. In de avond een wandeling door de uiterwaarden en we de bever hebben gespot.

Gent

Dinsdag 8 april: De stad Gent staat vandaag op de lijst om te bezoeken. De plaatjes zijn mooier dan de werkelijkheid. De rondvaart die wij hebben gedaan is geen aanrader, 40 minuten en een afstand van nog geen 500 meter varen.

Morgen reizen we weer naar het oosten en staat Deventer op de planning, de thuishaven van de M.Z.S. de YAGIS

Rustige dag

Maandag 7 april: In de loop van de  ochtend naar Cadzand gelopen en weer terug naar de camping. Een rustige dag op en rond de camping en caravan.

Brugge

Zondag 6 april: De stad Brugge bezocht. Het historisch centrum is als middeleeuwse stad opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. De moeite waard om te bezoeken . In Wenduine de lunch, een flinke Hamburger. ze vragen graag contant, pinnen is niet mogelijk op het terras geld overmaken naar het restaurant. In de middag naar Oostende gereden, ook daar vele mooie herinneringen met de Sailorboy en de YAGIS.

Breskens

Zaterdag 5 april: Na het ontbijt langs de kust naar Breskens gereden. Het vissersdorp Breskens is dé maritieme badplaats van Zeeuws-Vlaanderen. Er valt genoeg te zien en te beleven. De haven Breskens hebben we in het verleden regelmatig met de Zeilschepen de Sailorboy en de YAGIS bezocht.

Cadzand

Vrijdag 4 april: De laatste spullen ingepakt, caravan aangehaakt. Om 8:50 rijdend naar het zuidwesten, richting Zeeuws-Vlaanderen. Om 12:30 reden we de camping. Voor de eerste keer de nieuwe voortent opzetten, toch nog een kleine twee uur geduurd voor alles stond. Nadat alles na tevredenheid stond over het strand naar de haven van Cadzand gelopen en weer terug naar de camping.