Bergen en Sassnitz

Woensdag 3 juni: Onze eerste stop op Rügen was Bergen auf Rügen, de hoofdstad van het eiland. Helaas viel deze stad wat tegen. Er waren weinig winkels en de bezienswaardigheden hadden we binnen een half uur wel gezien.

Daarna reden we door naar Sassnitz, en dat maakte veel goed. Hier genoten we van een prachtige boulevard met uitzicht op zee. We maakten een mooie wandeling langs de indrukwekkende krijtrotsen en keerden via de rustige beukenbossen weer terug naar de auto.

Een geslaagde dag waarin de natuur uiteindelijk de hoofdrol speelde, zeker ook de lange avondwandeling langs het water. Maar je moet blijven lopen zodat de muggen geen kans krijgen om te landen op je gespierde kuiten.

Totaal gereden kilometers 1036